Instrukcja korzystania z BIP

Biuletyn Informacji Publicznej to urzędowy publikator teleinformatyczny, w postaci ujednoliconego systemu stron w sieci informatycznej, stworzony w celu powszechnego udostępniania informacji publicznej.

Podstawa prawna tworzenia IP: Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej,

Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 11 października 2005 r. w sprawie minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych,

Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej.

BIP składa się z:

1. Menu górnego zawierającego przejścia do:

· strony startowej Biuletynu Informacji Publicznej Stowarzyszenia,

· strony Głównej Biuletynu Informacji Publicznej (http://www.bip.gov.pl/),

2. Menu przedmiotowego (po lewej stronie serwisu) zawierającego odnośniki do podstron BIP.

3. Okna głównego, w którym wyświetlane są informacje zawarte na poszczególnych stronach BIP;

4. Modułu wyszukiwania: aby przeszukiwać serwis BIP należy w okienko wyszukiwarki (w prawym górnym rogu strony) wpisać szukaną frazę i kliknąć przycisk lub nacisnąć klawisz „enter”. System umożliwia przeszukiwanie aktualnych dokumentów oraz opcjonalnie dokumentów archiwalnych.

5. Modułu zamówień publicznych (pozycja Zamówienia publiczne w menu przedmiotowym). Moduł zamówień publicznych został podzielony na cztery części:

– Zamówienia publiczne podlegające Ustawie o Zamówieniach Publicznych
– Zamówienia publiczne niepodlegające tej Ustawie
– Zamówienia publiczne zakończone (rozstrzygnięte i nie)
– Zamówienia publiczne usunięte (rejestr przetargów usuniętych)

Każda zmiana treści ogłoszeń jest archiwizowana w rejestrze zmian. W treści można umieszczać grafiki i pliki do pobrania. Pliki te nie są archiwzowane w przypadku ich wymiany!

Zamówienia publiczne w każdej grupie wyświetlane są kolejno jeden pod drugim w pakietach po 15 (stronicowanie). Metryczka dotyczy strony (grupy), metryczka każdego zamówienia znajduje się na stronie konkrentego zamówienia.

6. Mapy strony – dynamicznie generowanego drzewa dokumentów

7. Rejestru stron usuniętych
Jeżeli jakikolwiek dokument został usunięty z BIP, automatycznie trafił on do rejestru stron usuniętych wraz z adnotacją o powodzie usunięcia. Uwaga: usunięty dokument może zostać przywrócony – jeśli więc dokument był w rejestrze usuniętych, a teraz go tam nie ma – to znaczy, że został przywrócony.

Każdy dokument w Biuletynie zawiera takie informacje jak:

  • kto i kiedy podpisał dany dokument,
  • kto i kiedy wprowadził dany dokument do Biuletynu,
  • kto i kiedy zmodyfikował dany dokument.
© Centralny Ośrodek Turystyki Górskiej PTTK